Vår pastor

Hej! Jag heter Mita Näs och är gift med Hasse och vi har fyra vuxna barn: Joel, Johanna, Josef och Jolina.

När jag var 9 år började jag i församlingens flickscoutsgrupp, fortsatte sedan i ” Tonår” där jag bestämde mig för att bli en avgjord kristen. Efter några år på bibelskola och arbete som ungdomsledare i Leksands Missionsförsamling, stannade jag hemma med barnen i många år innan jag började i Insjöns Frikyrkoförsamling som ungdomspastor 1997.

91794714_151288396203845_645600784935603

I februari 2012 blev jag församlingsföreståndare men blev sjuk och sjukskriven ett år så först i februari 2013 började jag arbeta på riktigt där självklart församlingsvård och församlingsutveckling ligger på agendan.

Min dröm och längtan är att vi i församlingen blir allt innerligare i vår relation med Gud.

Den processen har fått rubriken: Höra – Göra – Föra. Vi ska lära oss Höra vad Gud säger åt oss, Göra det han ber oss om, och på så sätt Föra människor till Honom.

Var välsignad!